maandag 19 november 2012

Deco den

Afgelopen weekend heb ik me eens gebogen over de rage 'DECO DEN'.
Dit komt oorspronkelijk uit Japan.  Het begon met het versieren van telefoonhoesjes met rhinestones / strass-steentjes.
Het decoreren is zo populair geworden dat ook Laptops, gameconsoles, notitieblokken, voorraadpotjes, spiegeltjes onder handen genomen worden.

Wat betekent 'Decoden"? 'deco' komt van 'decorate' (in het Nederland = decoreren). 'Den' is afgekort van het woord 'Denwa'. Denwa betekend telefoon in het Japans.

Ik heb dus gewoon een bus siliconenkit gekocht. Ik heb het spuitmondje een beetje aangepast met een mesje. En ik ben eerst gaan oefenen op een stukje krant. Toen toch maar verder gegaan op deksels van kleine doosjes (Xenos).
Ik heb geleerd dat ik geen banketbakker moet worden, want ik kan d'r niets van. Maar ach. Het resultaat is toch wel grappig geworden.
Wel erg kitscherig! haha

De gekleurde versiersels zijn gemaakt met fimo.

De roze versies:


Een blauwe versie:


Een rode versie:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten